Waarom hebben reclamefolders bijna allemaal verschillende afmetingen?

Het zou handiger zijn , en minder rommelig ,wanneer alles hetzelfde formaat heeft.

14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar een hoge smalle folder. Die kun je niet tussen de andere folders verstoppen.

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met het reclame bureau, de drukker en de prijs die ze ervoor willen betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De folders vallen juist meer op als ze een afwijkend formaat hebben en dat wil een bedrijf: Opvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen wil zo uniek mogenlijk zijn.
en mischien heeft het ook wel met geld te maken. de ene geeft mischien wat meer geld uit aan reclame dan een ander bedrijf.
14 jaar geleden
omdat ze niet door een het hetzelfde bedrijf gemaakt worden. de kruidvat gaat voor het formaat krant wellicht om te imponeren, de V&D voor het formaat magazine omdat het iets meer in de aanbieding heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie betaald, bepaald!

De opdrachtgever wil een folder in een bepaald formaat hebben, en indien dat formaat afwijkt van een standaard maat, is dat tegen meerprijs vaak mogelijk.

En hoezo rommelig?
Ik neem aan dat je die folders, nadat je ze wel/niet gelezen hebt, uiteindelijk toch in de vuilnisbak of papierbak gooit.

Maakt het je nu echt veel uit of het rommelig is in die bak?