Ik zou willen weten hoe het komt dat als je ouder wordt dat je gaat krimpen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja apart he? Mummies krimpen ook enorm.
Het museum in cairo had eens mummie's voor het museum in engeland, maar toen ze die zagen in engeland wouden ze die niet eens meer omdat ze zo klein waren.

Antwoorden (3)

De aanmaak van nieuwe cellen vermindert, zowel voor botten als spieren. Als het afstervingsproces doorgaat , zal het totale volume afnemen.
Soortgelijke vraag werd 5 maanden geleden ook gesteld. Bij het beste antwoord van toen staat een bronvermelding. Zie gerelateerde vragen.
jc54
14 jaar geleden
De tussenwervelschijven die gaan uiteindelijk helemaal ertussen uit en dat scheelt al meer dan 5 centimeter alleen al daardoor... en door de leeftijd gaat de rek uit weefsels en dat maakt ook dat het kleiner wordt... Kraakbeen verdwijnt en ook dat is al een reden tot krimpen... Mensen worden krom, ook al een reden tot korter worden... Dit zijn al een paar redenen waarom dat oudere mensen krimpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu de puntje nog weg laten...
Het vocht in je ruggegraat verminderd. Daar komt het door.